22 februari 2013

När Lovisa slutar

Som ni vet kommer jag inte att jobba terminen ut, eftersom jag beräknas få en bebis den 20 april. Lite tråkigt känns det så klart att lämna ett jobb som är så roligt och en klass som jag tycker så mycket om - men jag får väl hälsa på!
 
Den som kommer att ta över ansvaret som klassföreståndare för Blåelden när jag försvinner är Kirsten Bjerum som just nu jobbar på fritids. Det känns jättetryggt! Kirsten känner barnen via fritids, läsgrupper, elevens val, utedagar och annat, och jag tror att flera av er vet vem hon är. Hon är också utbildad lärare med lång erfarenhet. Eftersom vi jobbar väldigt arbetslagsfokuserat så planerar och organiserar vi mycket tillsammans i 2-3:orna, och vi undervisar även i varandras klasser. Jag tror och hoppas därför att barnen känner att även Malin, Maria, Erik, Anna-Karin och Åsa är deras lärare - och de kommer ju finnas kvar.

Naturligtvis fylls det upp med andra fritidspedagoger när Kirsten börjar jobba som lärare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar